Czym jest bridal shower? Sprawdź, co warto o nim wiedzieć!

Zastanawiasz się, czym jest bridal shower? Przeczytaj nasz artykuł, z którego dowiesz się, co to za wydarzenie, w jakim celu jest organizowane, kto może wziąć w nim udział. Sprawdź, jak zorganizować to przyjęcie.
Alicja Kamińska
bridal shower

Bridal shower nie jest jeszcze popularny w Polsce, ale coraz więcej osób decyduje się na organizację tej imprezy. Bardzo często mylony jest z wieczorem panieńskim, co jest niesłuszne, gdyż są to dwa różne wydarzenia.

Bridal shower – co to jest?

Ciekawi cię co to bridal shower? Jest to rodzaj przyjęcia organizowanego przed zaślubinami, które pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, gdzie cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W naszym kraju nie jest to jeszcze znane zjawisko. Niewiele osób decyduje się na organizację takiego wydarzenia. Wieczór panieński jest zdecydowanie powszechniejszy. Bridal shower jeszcze do niedawna odbywało się tylko w kobiecym gronie, jednak zaczyna się to zmieniać. Obecnie przyjęcia wyprawiane są dla przyszłych małżonków oraz ich rodzin i najbliższych przyjaciół.

W jakim celu organizowany jest bridal shower?

W jakim celu organizowane jest to wydarzenie? Przede wszystkim po to, aby zintegrować rodziny młodych. Podczas takiego przyjęcia goście mają możliwość zapoznania się i wspólnego celebrowania ich szczęścia i nadchodzącego bardzo ważnego wydarzenia w ich życiu. Jest to idealna okazja do spokojnych rozmów, jak i do różnych zabaw w gronie rodzin i najbliższych. Dzięki czemu na zbliżającym się weselu będą się wszyscy rewelacyjnie ze sobą bawić! Warto tu dodać, że nie są to tak szalone i odważne zabawy, które organizowane są na wieczorze panieńskim.

Sprawdź!
Gry na wieczór panieński – poznaj ciekawe zabawy, dzięki którym przyszła panna młoda będzie zachwycona

Kto jest organizatorem bridal shower? Kiedy odbywa się impreza?

Przyjęcie zazwyczaj organizowane jest przez mamę panny młodej oraz przez mamę pana młodego. Zdarza się, że zajmują się tym również druhny przyszłej małżonki. Przy wydarzeniu pomagają także członkowie rodzin. Istotną kwestią przy organizacji jest wcześniejsze ustalenie tego, kto zajmuje się jej planowaniem, aby uniknąć nieporozumień. Czasami dochodzi do sytuacji, że zarówno mamy, jak i druhny planują wydarzenie, z czego powstają dwie różne imprezy. Jeśli chodzi o termin przyjęcia, to najlepiej jakby odbyło się ono na około 3 miesiące przed ślubem.

Kogo zaprasza się na imprezę?

Kolejną ważną kwestią związaną z bridal shower jest lista gości. Uważa się, że na wydarzenie powinny być zaproszone tylko i wyłącznie te osoby, które dostały również zaproszenie na ślub i wesele. Na takiej liście nie może oczywiście zabraknąć mam, sióstr, kuzynek, cioć, babć oraz przyjaciółek. Zaproszenia na bridal shower wysyłane są pocztowo lub mailowo. Najważniejsze, żeby zrobić to na około 5 tygodni przed przyjęciem. Powinny one zawierać między innymi datę i miejsce wydarzenia oraz dane organizatora.

Czy podczas bridal shower wręczane są prezenty młodej parze?

Podczas bridal shower państwo młodzi otrzymują prezenty od zaproszonych gości. Jednak w Stanach Zjednoczonych, nie są to przypadkowe prezenty. Są to praktyczne przedmioty, które mają służyć parze młodej na nowej drodze życia. Są to między innymi różne sprzęty elektroniczne. Goście zazwyczaj otrzymują listę prezentową, zgodnie z którą kupują i wręczają przyszłym małżonkom podarunki. Warto też wspomnieć, że za oceanem uczestnicy przyjęcia nie ofiarowują gotówki, ani kwiatków na tym wydarzeniu. Nie oznacza to, że w Polsce musi to wyglądać tak samo.

Sprawdź!
Jakie gadżety na wieczór panieński wybrać? Sprawdź ciekawe pomysły na dekoracje i akcesoria, które sprawią, że panna młoda będzie zachwycona!

Jak wygląda bridal shower?

Bridal shower organizowane jest zazwyczaj w formie uroczystego obiadu. Przyjęcie ma charakter dość formalny, ze względu na uczestnictwo rodziny. Trzeba tu zaznaczyć, że nie jest to sztywna impreza. Podczas wydarzenia odbywają się różne zabawy, których zadaniem jest integracja zaproszonych gości. Mowa tutaj o kreatywnych i manualnych atrakcjach, na przykład o rebusach, karaoke, bingo, czy też projektowaniu sukni ślubnej z papieru toaletowego.

Jak zorganizować bridal shower?

Jeśli przyjęcie ma być niespodzianką, to osoba organizująca bridal shower powinna w pierwszej kolejności skonsultować się z bliskimi panny młodej, przedstawiając im szczegóły wydarzenia. Taka informacja powinna do nich dotrzeć ze sporym wyprzedzeniem, aby każdy mógł przygotować się na imprezę. Podczas planowania bridal shower należy:

  • ustalić budżet imprezy;
  • wybrać odpowiedni termin;
  • stworzyć listę gości;
  • wybrać motyw przewodni przyjęcia;
  • wybrać najlepszą lokalizację;
  • wysłać zaproszenia;
  • ustalić menu.

Nie można zapomnieć o zaplanowaniu dekoracji, organizacji zabaw i konkursów oraz stworzeniu playlisty.

Czy po bridal shower można zaplanować wieczór panieński?

Zastanawiasz się, czy jeśli zorganizujesz bridal shower, to opuszczą cię niezapomniane chwile związane z wieczorem panieńskim? Nie przejmuj się! Organizacja jednej imprezy, nie oznacza, że musisz zrezygnować z drugiej. Jeśli będziesz miała ochotę na wspólną zabawę w zwariowanej atmosferze w gronie najbliższych przyjaciółek, to możesz zaplanować babski wieczór. Zwłaszcza że podczas bridal shower nie będzie tańców i szalonej zabawy do białego rana, z czym zazwyczaj wiąże się panieński.

Sprawdź!
Wieczór panieński w ogrodzie – o czym trzeba pamiętać organizując garden party?

Jeśli podoba ci się bridal shower, to skorzystaj z naszych wskazówek dotyczących jego organizacji. Pamiętaj, aby zadbać o każdy szczegół, dzięki czemu przyszła para młoda zapamięta ten dzień do długie lata.

Zobacz także:
    None Found
Archiwum: lipiec 2022
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Previous Article
życzenia na wieczór panieński

Życzenia na wieczór panieński – najciekawsze wierszyki dla panny młodej!

Next Article
wieczór panieński boho

Jak zorganizować idealny wieczór panieński boho? Sprawdź pomysłowe dekoracje i gadżety stylu boho!

Related Posts